Kontakt Samordna opptak

Dette svarer Samordna opptak på

Har du spørsmål om for eksempel registrering i søknaden, utenlandsk utdanning, frister, prosedyrer og regler for svar? Sjekk om du finner svar på nettsidene eller i "Ofte stilte spørsmål". Hvis ikke kan du kontakte Samordna opptak.

På telefon svarer førstelinjen kun på generelle spørsmål om opptak og frister. 

Slik kontakter du saksbehandler

Kontaktinformasjon til saksbehandleren din finner du i søknaden etter at du har søkt.

Saksbehandler skal kontaktes om du har spørsmål om hvordan søknaden din blir behandlet, hva du skal laste opp eller om du har spørsmål om mangler i søknaden. 

Saksbehandler er normalt et av lærestedene du har søkt til, men det kan i noen tilfeller være Samordna opptak. 

Det er ikke mulig å kontakte saksbehandler i Samordna opptak på telefon, kun på e-post.

Har du utenlandsk utdanning?

Gå først inn i landoversikten og finn landet du har utdanning fra. Der finner du informasjon om opptakskrav og krav til dokumentasjon.

Har du konkrete spørsmål etter å ha lest informasjonen under ditt land kan du kontakte Samordna opptak.

Samordna opptak har ingen godkjenningsordninger for utenlandsk videregående utdanning. Vi vurderer bare dokumentasjon i forbindelse med en søknad om opptak.

Ofte stilte spørsmål

Sjekk "Ofte stilte spørsmål" før du tar kontakt med oss. Vi har samlet svarene på de vanligste spørsmålene om søking til universiteter, høgskoler og fagskoler.

Kontaktinformasjon

All e-post er ukryptert. Det er derfor viktig at du

  • ikke legger ved dokumenter i e-posten
  • ikke oppgir sensitive opplysninger

E-post: sokerinfo@samordnaopptak.no

Postadresse:

Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse

Samordna opptak

Postboks 236 Sentrum

0103 Oslo

Det kan være lang ventetid for å nå Samordna opptak på telefon

Personvern (GDPR)

Du finner informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i personvernerklæringen vår