Kontakt Samordna opptak
Har du spørsmål om for eksempel registrering i søknaden, utenlandsk utdanning, frister, prosedyrer og regler for svar, kan du kontakte Samordna opptak.
På telefon svarer førstelinjen kun på generelle spørsmål om opptak og frister. Har du konkrete spørsmål om utdanningen din, må du sende en e-post. Det er ikke mulig å kontakte saksbehandler på telefon.
I noen tilfeller må du kontakte lærestedet.
Du kan også se om du finner svaret ditt i ofte stilte spørsmål.
Vi gjør samtidig oppmerksom på følgende:
- Samordna opptak har ingen godkjenningsordninger for videregående utdanning, og skriver ikke ut bekreftelser på generell studiekompetanse utenom opptaket.
- Søknader blir ikke poengberegnet utenom opptaket. Kvalifiserte søkere som kan poengberegnes får poengsummen sin sammen med svaret på søknaden.
- Vi vurderer ikke om en utenlandsk utdanning gir generell studiekompetanse før opptaket hvis vi har mye informasjon om utdanningen på nettsidene våre. Se landoversikten for å finne informasjon om landet du har utdanning fra.
E-post |
All e-post er ukryptert. Det er derfor viktig at du
|
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Telefon |
21 49 56 09 Det kan være lang ventetid på telefonen i enkelte perioder. Åpningstider på telefon
|
||||||||||||
Postadresse |
Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse |
Du kan også besøke oss på Facebook:
Personvern (GDPR)
Du finner informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i personvernerklæringen vår.
Kontaktinformasjon for media
Spørsmål fra media om tjenesten Samordna opptak, statistikk og analyse for det samordna opptaket blir besvart av vår pressekontakt.